Felicia Karlström - storasysteralskarmode

RECENSION AV ALICE I UNDERLANDET.

2010-03-03 @ 20:55:27 Publicerad i Övrigt,




Om filmen:

FAKTA:
Regi: Tim Burton
Åldersgräns: 11 år
Längd: 1, 40
Land: USA
Distributör: Walt Disney pictures
Sverigepremiär: 3 mars


FILMEN HANDLAR OM:

Tim Burtons version av Lewis Carrolls
gamla klassiker är Alice 19 år. I filmens ljuvliga inledning är hon på viktorianskt stel släktträff där hon är på väg att bli bortgift med en riktig tråkmåns. Men så trillar hon ner i hålet som tar henne till Underlandet, där hon får möta kaninen, den leende katten och den galna hattmakaren, figurer som hon har drömt om i underliga drömmar hela sitt liv.


VAD JAG TYCKER OM FILMEN:
Jag måste säga att den här filmen var verkligen bra. Den slog mina förväntingar, Johnny Depp & Helena Bonham Carter,Matt Lucas,Alan Rickman, Mia Wasikowska, Michael Sheen är några av skådespelarna i filmen. Jag tycker
allihopa i filmen gjorde den underbar. Den är verkligen värd att se på bio! Jag skulle hemskt gärna vilja se
den i 3D, men här i Sundsvall finns tyvärr inte 3D för tillfället. Men den 3D-effekten kommer till våren, tack & lov.
Jag rekommenderar den här filmen till små & stora. Jag tror nog alla i familjen kommer gilla den!


Bless.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2010-03-03 22:20:57

sv; Jaha, jo det är verkligen jätte fint :)

Postat av: matilda

Publicerad 2010-03-04 05:29:24

Vsg hihi :D Allt som det ska?

Postat av: modemix

Publicerad 2010-03-04 12:05:05

ihh, det var fantastiskt. kmr lägga upp bilder o videos sen <3 eller inte SEN idag kanske men om några dagar eller så. <3

Postat av: simone

Publicerad 2010-03-04 14:25:38

helt uunderbar film, helt magisk med vackra skådespelare, sminkning och kläder :)

Postat av: JENNSAN - mitt mode

Publicerad 2010-03-04 17:03:14

vill se den! speciellt i 3d. har aldrig gått på 3D bio :o

Postat av: E m m a a ♥

Publicerad 2010-03-05 21:03:57

Den vill jag så himla gärna se , den verkar så bra! :D

Lämna gärna en kommentar
Publiceras ej

Felicia Karlström, 23 år, bor i Söder-
hamn, har kandidatexamen i Grafisk
design och kommunikation, jobbar som formgivare på medieföretaget Mittmedia.
I denna blogg kommer du kunna läsa om min vardag, mode, skönhet, inredning m.m.

Kontakta mig här:
[email protected]


Follow

Kategorier

Arkiv