Felicia Karlström - storasysteralskarmode

HUR MAN GÖR RYMD/STJÄRN-BILDER

2010-12-17 @ 17:29:55 Publicerad i Övrigt,




Jag har fått flera stycken som har frågat om hur jag gör så kallade rymd/stjärn-bilder. Det är super
enkelt. Så nu hade jag tänkt visa er.

För er som inte har Photoshop kan skaffa Photofiltre som jag har och det tycker jag fungerar bra!

Klicka HÄR för att ladda ner, man kan välja svenska men jag tycker engelska är bättre!


DÅ KÖR VI I GÅNG!


Steg 1

Öppna två bilder du vill ha i Photofiltre. Jag väljer en bild på mig och en rymdbild från google.com



Steg 2

Högerklicka, kopiera/Copy rymdbilden och klistra/paste in över den andra bilden. Så det ser ut som nedan --->



Steg 3

Så där ska det se ut!


Steg 4

Högerklicka på bilden och då klickar du på Paste options



STEG 5

Sen när du klickat på Paste options så kan du dra ner opacity till ca. 50 % och klickar på Ok. Sen får du en magisk och snygg rymdbild :)

RESULTATET:

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-18 18:14:03

Finis!

Postat av: Modemix

Publicerad 2011-08-20 15:14:21

bra tips :)

Lämna gärna en kommentar
Publiceras ej

Felicia Karlström, 23 år, bor i Söder-
hamn, har kandidatexamen i Grafisk
design och kommunikation, jobbar som formgivare på medieföretaget Mittmedia.
I denna blogg kommer du kunna läsa om min vardag, mode, skönhet, inredning m.m.

Kontakta mig här:
[email protected]


Follow

Kategorier

Arkiv